Maak een Facebook-bedrijfspagina in 5 stappen

Facebook is één van DE social media kanalen waarmee jij gemakkelijk je bereik kan vergroten. Naast het hebben van een eigen website en een sterk Instagram en/of LinkedIn profiel, is het dan ook zeker aan te raden om aandacht te besteden aan het opzetten van een bedrijfspagina. Hoe zet je zo’n bedrijfspagina op Facebook op? Dat lees je in deze blog!

Stap 1: De pagina opzetten

Laten we beginnen bij het begin; het opzetten van je pagina! Dit doe je door aller eerst in te loggen op je persoonlijke account. Heb je nog geen persoonlijk account? Registreer je dan eerst als persoon op facebook. Eenmaal ingelogd op een persoonlijk account, klik je rechts boven op ‘maken’, en vervolgens ‘pagina’. Allereerst vul je een pagina naam in, en de categorieën waarin jouw pagina valt. Wees gerust, dit kan je later nog aanpassen! Klik vervolgens onderaan op ‘pagina maken’. Voilà! De eerste stap is gezet!

Stap 2: De informatie voor je pagina invullen

Vervolgens is het zaak om je pagina aan te vullen met belangrijke informatie. Klik hiervoor op instellingen, en vervolgens ‘pagina-informatie’. Hier kan je de naam, gebruikersnaam, en beschrijving van je pagina aanpassen. Let op, voor je beschrijving heb je maar 255 tekens, gebruik deze dus goed! Ook kun je bij de pagina-informatie jouw 3 categorieën toevoegen of aanpassen. Daarnaast is het belangrijk dat je hier je contact gegevens aanvult. Denk hierbij aan je telefoonnummer, website, locatie etc. Onder de tab pagina-informatie kun je naast je basis gegevens nog veel meer invullen! Kijk ook eens naar privacy-beleid, producten, en prijsklassen. Vul zoveel mogelijk in! Je wijzigingen worden automatisch opgeslagen.

Stap 3: Sjablonen & tabbladen

De volgende stap is om je tabbladen op orde te brengen. Door tabbladen aan je pagina toe te voegen, kun je extra informatie op je pagina kwijt. Kies de meest relevante tabbladen voor je pagina. Je kunt ook een sjabloon kiezen op basis van welk type bedrijf je hebt, waarna Facebook vast een aantal tabbladen selecteert die voor jou relevant zijn. Je tabbladen zijn later terug te vinden door op je pagina naast het kopje startpagina te klikken op ‘meer’. Bekijk eens de mogelijkheden bij bijvoorbeeld de tabbladen recensies, shoppen, aanbiedingen, en groepen! Wil je hier meer over weten? Dit komt uitgebreid aan bod in de social media voor ondernemers e-cursus.

Stap 4: Pas je profielfoto & omslagfoto aan 

Nu je jouw pagina hebt opgezet en hebt aangevuld met belangrijke informatie in verschillende tabbladen, is het van belang dat jouw pagina ook qua looks aansluit bij jouw bedrijf. Dit doe je door twee belangrijke dingen aan te passen: je profielfoto & omslagfoto. Je profielfoto is de kleine ronde foto die niet alleen bovenaan je pagina staat, maar eigenlijk ook bij al jouw berichten & reacties die je via deze pagina plaatst. Afhankelijk van hoe persoonlijk je jouw bedrijfspagina wilt maken kun je voor de profielfoto je logo of een foto van jezelf gebruiken. De profielfoto pas je aan door op het camera-icoontje te klikken, en vervolgens de gewenste afbeelding te selecteren. 

De omslagfoto is het grote blok bovenaan je pagina.Ook deze kan je geheel naar wens aanpassen. Hier kan je namelijk een foto, een slideshow, of een video plaatsen! Je kunt een standaard afbeelding plaatsen die binnen je branding past, maar ook een afbeelding gebruiken die een tijdelijke actie promoot. Een andere optie is om een video te plaatsen waarin je iets van jouw bedrijf laat zien. Let er dan wel op dat de video in het juiste formaat is geschoten, zodat het goed binnen het kader past! 

Stap 5: Maak een call-to-action knop

Tot slot is er nog de mogelijkheid om één knop toe te voegen, die jouw pagina bezoekers stimuleert om een actie te ondernemen. Standaard staat hier ‘bericht versturen’, maar door hier op te klikken kun je de knop bewerken. Je krijgt dan een lange lijst te zien met verschillende opties. Kies de knop uit die jij het meest handig vindt, en die past bij de actie die jij hoopt dat jouw pagina bezoekers zullen ondernemen. 

Heb jij alle stappen doorlopen? Top! Klik dan nog even op ‘weergeven als bezoeker’ zodat je kan zien hoe de pagina er voor jouw bezoekers uit zal zien. Helemaal tevreden? Lekker gewerkt! Toch nog iets aanpassen? Loop de bovenstaande stappen dan nog rustig eens door, of kijk eens op de facebookpagina van DigiTelling, om te zien hoe wij het hebben ingericht! 

Wil je meer weten over het goed inrichten van je Facebookpagina, zoals wat er echt niet mag ontbreken in jouw biografie? En wil je een duidelijke social media strategie voor jouw bedrijf, zodat je snel resultaat kunt bereiken? Begin dan vandaag nog met de social media voor ondernemers e-cursus.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Chat openen
Stel hier je vraag!
Hi! Waar kan ik je mee helpen?