Heb jij al story highlights op je Instagram staan? Story highlights zijn namelijk de perfecte manier om op een overzichtelijke wijze meer informatie te presenteren. Doordat de highlights boven in je profiel staan kun je ze gebruiken als een verlenging van je biografie! Verzamel stories met hetzelfde onderwerp in één highlight en geef deze een duidelijke naam. Zo kun je jouw volgers gemakkelijk navigeren naar belangrijke informatie. Maar wat voor soort stories zijn nou leuk en relevant om in je highlights te plaatsen? Hier noemen wij alvast 4 leuke dingen die je in je story highlights kan zetten!
Wie je bent
Je hebt ons al vaker horen zeggen dat jezelf laten zien op de social media kanalen van je bedrijf erg belangrijk is. Door persoonlijke informatie te delen creëer je een betere vertrouwensband. Een simpele manier om persoonlijke informatie met je volgers te delen is doormiddel van stories. Normaal gesproken verdwijnen die na 24 uur, maar je kunt ook de leukste stories verzamelen in een highlight! Zo kunnen ook toekomstige volgers ook zien wie jij bent en waar jij je graag mee bezig houdt. Hiermee schets je op een simpele manier een duidelijk portret van jezelf, en wat jou uniek maakt als ondernemer.
Wat je aanbiedt
Een highlight met je producten of diensten? Zeker een aanrader! Je volgers moeten immers wel weten wat jij ze te bieden hebt. Dit kan je natuurlijk ééns in de zoveel tijd doen met een post op je feed, maar ook in je stories. Dan hoef je namelijk niet iedereens tijdlijn vol te spammen met je producten, en verminder je het risico voorbij gescrold te worden. Door je aanbod in een highlight te verzamelen maak je het jouw volgers ook heel gemakkelijk om dit op een later moment terug te zien. Hoe vervelend is het als je iemands hele feed moet doorkijken opzoek naar die éne post over dat éne product? En hoeveel makkelijker is het als alles gewoon samengevat staat bovenaan het profiel in een highlight waar je snel doorheen kan klikken?
Missie & backstory
Naast dat je een highlight kan maken over wie jij zelf bent, kun je natuurlijk ook een highlight maken met wat meer informatie over je onderneming zelf. Hoe is je bedrijf ontstaan, en welke ontwikkelingen heeft het doorgemaakt? Waarom ben je begonnen met je onderneming, en wat hoop je te bereiken? Met een highlight over de backstory van je onderneming en jouw missie voor de toekomst krijgen je volgers een duidelijk beeld van waar jouw bedrijf voor staat. Is jouw visie een match met dat van je volgers? Dan zullen ze zich sneller aan je willen verbinden!
Reviews
Dat jouw bedrijf fantastisch is, dat wist je natuurlijk al. Maar niet iedereen zal je op jouw blauwe ogen geloven. En dat is ook niet erg! Want als jij goed bent in wat je doet, dan zullen de tevreden klanten voor je spreken. Al is het wel aan jou de taak om deze tevreden klanten een podium te geven! Deel een aantal leuke reviews en testimonials in een highlight op je profiel. Dit is een gemakkelijke manier om potentiële klanten te overtuigen van jouw kunnen met behulp van social proof!
Oh en dan als laatste nog een tip: Geef elke highlight een leuk frontje (een soort omslag voor het album), in de branding kleuren van je bedrijf. Dat ziet er gelijk professioneel uit, en houdt je profiel mooi georganiseerd! Frontjes kun je maken in apps en op websites zoals Canva.
Deze blog is geschreven in samenwerking met Merel van MW2.